Zuid afrika dag 1 en 2 - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Zuid afrika dag 1 en 2 - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Zuid afrika dag 1 en 2

30 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Nou onze grote reis is nu echt begonnen!
Gisteren zijn we vanaf Schiphol vertrokken, waar er 2 jongens op ons stonden te wachten voor Iparking! Ideaal voor de deur tussen vertrekhal 2 en 3. Het regende in Amsterdam, echt rotweer brrr.
Nadat we onze koffers hadden geseald en naar de bagage dropoff hebben gebracht door naar de douane. lindy en ik gecontroleerd en de rest van de family niet. Ook Lindy haar tas nog extra gecontroleerd pfff...ben altijd blij als we de douane zijn gepasseerd.
We hadden vervolgens wind mee geloof ik want we waren ruim voor de verwachte aankomsttijd in Frankfurt. De piloot had het gas erop haha.
En toen was het 3 lange uren wachten op Frankfurt. Aangekomen op terminal 2 waar weinig te beleven viel, zijn we maar het enige restaurantje ingegaan om wat te eten en te drinken en zo onze tijd te verslijten.
Nog maar een kopje thee erachteraan en zo langzamerhand om 1930u richting de gate. Niks aan de hand totdat we door hadden dat we naar 1b moesten en naar buiten werden geleid middels de borden...fuck! We moeten naar Terminal 1 met een bus! Tijdje in de bus gewacht totdat deze ging rijden en vervolgens was het bijna 1950u. Ik had het benauwd en was gelijk misselijk, bang dat we het niet zouden halen met boarden...
Ondertussen zagen we nog politieauto's staan bij een auto die staande was gehouden en die gecontroleerd werd met bagage ivm terreur maar dat boeide mij op dat moment totaal niet!
Eindelijk bij terminal 1 aangekomen om 2005 met nog 40 min te gaan voor vertrek nog weer door de douane. Ik werd natuurlijk weer gecontroleerd en moest ook nog mijn schoenen uitdoen en werden helemaal gecontroleerd en daarna mijn tas nog met een drugstest want er zaten nog 2 kleine flesjes deo in de tas....
Gelukkig konden we daarna door en hebben we gerend en waren we net op tijd voor het boarden.
We hebben allemaal vreselijk ruk geslapen in het vliegtuig, niet leuk dus ook echt wel erg vermoeid toen we aankwamen vanochtend!
Maar toen we het vliegtuig uit kwamen stond er een mevrouw met een bordje omhoog met mijn naam haha.
Zij heeft ons met voorrang door de paspoortcontrole etc gelootst en ons naar de auto verhuurmaatschappij gebracht. Dat was erg fijn.
Daar aangekomen hebben we een splinternieuwe auto mee gekregen. Super tof! Erg goed geregeld allemaal en iedereen is erg aardig die ons tot nu toe hebben geholpen.
En toen zijn we op weg gegaan...spannend! Ging super goed met links rijden en schakelen. Even wennen maar prima.
Wel vreemd om heel veel mensen langs de kant van de weg te zien lopen. Verschil tussen arm en rijk is hier erg groot.
We hebben de weg genomen zonder tolwegen maar die bleek achteraf wel wat lang aangezien we erg moe waren vd reis.
Onderweg wel leuke dingen gezien, zoals koeien en geiten langs de weg en een aapje gezien.
Het weer was vandaag ook lekker, zo'n 19 graden en volop zon!
Uiteindelijk zijn we naar sun ciity gereden en hebben we een safari geboekt voor morgen. Zo'n zin in! Morgen om 0800u en in de middag om 1600h nog eentje.
Wilde dieren bekijken in Pilanesberg NP.
Het park waar we verblijven is ook prachtig! Mooie lodge en aardige mensen.
Benieuwd wat ons morgen weer gaat brengen.
We gaan nu lekker slapen. Het is 2040u maar morgen weer vroeg op en het is nu verschrikkelijk koud buiten dus lekker in een warm bedje.
Liefs x

• 30 Juli 2016 - 15:11

Esther:

Wauw! Wat een ervaring al voordat jullie op plek van bestemming waren zeg! poeh....
    Maar....jullie zijn er.

Leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie supervakantie!
    Veel plezier nog en liefs van ons allen X

• 30 Juli 2016 - 18:42

Jan En Marly:

Hallo lieve van Kampertjes, nou de reis is op zich al een avontuur en nu nog het echte werk. We zijn uiteraard blij dat jullie goed zijn aangekomen in SA. De eerste indruk die je geeft van de bevolking is goed zo te horen. De lodge is goed en de auto is in nieuwstaat. Maar wel vermoeid lezen we. We vinden het superi via deze blog jullie te kunnen volgen. Het eerste verhaal is al mooi om te lezen. Nou lieverds heel veel plezier daar en geniet ook van de rustpunten tijdens jullie reis. Dikke kussen en hugs voor de kids en jullie uiteraard. Lyall pap en mam.

• 30 Juli 2016 - 18:57

Carmen:

De douane, tsja, goed dat het er is, maar op zulke momenten te vervloeken!
    Leuk dat je ons meeneemt in jullie avontuur. Benieuwd of de leeuwen en de buffels worden gespot. Ga je ook foto's posten? :-)

Safe trip, love y'all
    X zus

• 30 Juli 2016 - 19:42

Marieke :

Hey laiverds! Leuk hoor jullie belevenissen te lezen en zo mee te genieten met jullie reis. Ik kon jullie vliegtuig helemaal volgen via flightradar! Toen ik s'avonds naar bed ging vlogen jullie boven Sicilië en toen ik wakker werd s'morgens boven Pretoria. Toen waren jullie er bijna. Echt grappig. Zal idd wel vermoeiende reis geweest zijn. Vlgd keer toch maar in-flight bedding boeken :) hihi. Maar ach ws zijn jullie dat inmiddels alweer vergeten door alle belevenissen en indrukken van ZA. Heel veel plezier nog en we wachten in spanning de vlgd blog af. Veel liefs ook van Sebas en de kids. Dikke knuffel voor jullie. Dikke tuut en kus uit TB. Liefs Marieke xxx