Dag 14 & 15 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 14 & 15 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 14 & 15

11 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Helloooo,

Hier weer een verslagje van ons.
We zijn inmiddels al bij dag 16 (net begonnen). Wat gaat de tijd snel zeg!
Ik zal nog even wat vertellen over dag 14 en 15.
We zijn op dag 14 lekker wakker geworden in de mooie lodge, wel een hard bed en kussen. Het enige minpuntje hier, want voor de rest is dit ook weer een prachtig hotel. Ze krijgen een 9,1 op booking.com en welverdiend. Wat een keuze bij het ontbijt ook! Vers fruit, verschillende soorten cake en brood en beleg. Jammie!
We zijn na het ontbijt lekker in de zon gaan liggen bij het zwembad. Prachtig weer en de kindertjes waren zo dapper om even te zwemmen in het ijskoude water, brrrr.
Daarna zijn we gaan rijden richting de grotten. Onderweg kwamen we een soort dierentuin tegen. Wildlife cangoo ranch. Gestopt en wat was het leuk daar! Een soort van dierentuin met een rondleiding van een gids. Ook weer een super toffe vent en veel mooie verhalen over de dieren.
Daarna zijn we verder gereden naar de struisvogel boerderij waar we een kijkje hebben genomen. Wat een bijzondere dieren.
Vrouw van de boerderij heeft ons alles verteld over de dieren en daarna mochten de mensen op de struisvogels zitten en rijden. Camiel en lindy hebben er even op gezeten. Maar niemand van de groep die wilde rijden. Vonden we zielig! Camiel en lindy hebben ook nog even op de eieren gestaan. Zo hard en groot ziin die. Ik heb nog een nekmassage gehad van die beesten haha. De foto's hiervan zien jullie nog wel haha.
Ik heb bij het winkeltje nog een beschilderd ei gekocht als aandenken.
We widen nog in de grotten maar daar waren we helaas te laat voor...ach ja..
Terug bij de lodge lag onze was schoon en gestreken op het bed, perfect! Wel zo fijn om wat kleding weer schoon te hebben.
Na het ochtbijt gisteren nog even bij het zwembad gelegen en toen door naar Hermanus. Een rit van 4 uur. De langste van allemaal. Maar wel weer mooi, over de route 62.
Onderweg gestopt in een plaatsje bij een restaurantje die oude spullen verzameld. Dus hele oude pompen van tankstations, oude motoren etc. Het was net uit een film van de jaren '50. Erg leuk!
We zijn tegen 17u aangekomen gisteren bij ons appartement in
Hermanus. Onder het appartement is een winkelcentrum en hebben we vleesspiezen gehaald en sla en eindelijk maar toch gebraaid op ons balkon. Na het eten nog even een openhaardje aan en daarna lekker op bed. Xxx

• 11 Augustus 2016 - 19:05

Jan En Marly:

Hallo laiverds,

Weer een leuk geschreven reisverhaal. Kunnen jullie nog wel alles terughalen wat jullie beleefd hebben op deze reis. Gelukkig hebben we de foto's nog. Het is allemaal zo mooi de omgeving en de dieren je kunt er nog wel een boek overschrijven. Lijkt me ook geweldig om alle oude spullen te bekijken. De onderkomens zijn goed tot geweldig. Booking heeft gewoon top locaties. Nou laiverds rustig aan en veel plezier. Ik ga naar dag 16. Dikke kussen en hugs van mij en mam.