Dag 17, 18 & 19 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 17, 18 & 19 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 17, 18 & 19

14 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi iedereen,

We zijn op dag 17 richting Kaapstad vertrokken. Het is niet echt mooi weer. Bewolkt en het waait een beetje. Maar vooralsnog was het droog.
Vanaf Hermanus is het een uurtje rijden naar Kaapstad maar aangezien we pas om 16u konden inchecken maar eerst via de mooie route R44 gereden. Prachtig via het strand met weer haarspeldbochten en mooie uitzichten over de oceaan. We zijn eerst via Muizenberg gereden. Mooi surfstrand en er waren veel surfers in het water. Mooi om te zien! Daarachter nog 3 walvissen in de verte gezien. Even een leuke strandwandeling gemaakt en hier was het zonnetje er ook even door gekomen. Overal waar je parkeert zijn er mannetjes met hesjes die je auto bewaken. Deze meneer heeft nog onze auto gewassen haha. Uiteraard voor wat geld. Daarna zijn we doorgereden naar Stellenbosch. Niet zoveel aan hier en het weer was ook niet fijn, regenachtig en koud. We hebben nog even in Oom Sammie se winkel gekeken. Prachtig oude winkel van 112 jaar oud met veel souveniertjes, snoep en nog hele oude spullen van vroeger.
We zijn daarna maar gauw doorgereden richting Kaapstad. Het weer werd ook steeds beter. Droog en zonnig. Het is druk op de weg, vrijdagmiddag spits.
Tegen 17u waren we bij ons appartement. Aardig personeel hier maar het appartement is echt aan verbouwing toe helaas.
Losse en kappotte tegels op het terras, balkon is dicht want je kunt niet op de balustrade staan want die breekt bijna. Nou ja en nog zo wat dingetjes. Grote pluspunt is dat we uitkijken op het strand van Camps bay.
Naast ons appartement zijn talloze restaurantjes, degene genomen die naast ons zit. Dikke prima hier.
Moe van de dag zijn we daarna lekker op bed gegaan allemaal.

De volgende dag na het ontbijt zijn we met de hop on hop off bus gegaan. Prima manier om hier de stad te verkennen. We zijn bij Alfred en victoria waterfront eruit gegaan. Leuk stuk dit. Oude engelse stijl qua gebouwen hier heb je een oude schuur waar je geweldige tentjes hebt met lekker eten.
Hier hebben we enige tijd lekker rondgelopen en het weer was ook erg goed. We zijn ook nog in het museum geweest over robbeneiland (indrukwekkend)...eiland zagem we niet zo zitten om met de boot naar toe te gaan (10km) en onze walvistrip ligt nog goed in ons geheugen :(
Bij V&A waterfront heb je ook een aquarium dus zijn we hier ook geweest.
Daarna met de bus door de stad verder heen. Het weer sloeg ineens om het werd koud en donker, brrrr.
Helemaal verkleumd terug in ons appartement. We wilden de tafelberg nog op maar daar was het weer te slecht voor.
We hebben lang niet alles van de stad gezien want dasr is het te groot voor.

Vanochtend zijn we met de auto gaan rijden. Beetje regenachtig vanochtend. Eerst naar Houtbay. Vissers haventje heb je hier dus even gestopt. Wat een guur haventje dit zeg. Oude verroeste boten, zag er niet uit. Maar toch even leuk om te kijken. Er was nog iemand zandsculpturen aan het maken en er waren ook zeehonden in de haven.
Toen door naar Boulder's beach via Chapmans peak drive. Ook weer een 9km haarspeldbochtige weg met prachtige uitzichten. Aangekomen bij Boulders beach even geluncht en wilden we hierna door naar Kaap de goede hoop. We reden het dorp uit en zagen vlakbij de wal een walvis in het water. Deze was steeds aan het springen, wat een prachtig gezicht. Tuurlijk gestopt en foto's gemaakt en binnen no time waren er ontzettend veel mensen gestopt en allemaal foto's aan het maken haha.
We zijn daarna doorgereden naar Kaap de goede hoop. Jeetje wat een drukte in dit Nationale park. Uiteraard een foto gemaakt van het bord 'kaap die goede hoop' en een klimmetje gemaakt op de berg voor een mooi uitzicht over de zee.
Zo dat hebben we ook nog mooi meegemaakt.
We waren pas tegen 1815u weer terug dus geen tijd meer voor de kabelbaan naar de tafelberg.
Kijken of dit morgen nog lukt.
Zonet onze koffers weer gepakt en morgen om 10u uitchecken. We hebben nog tot halverwege de middag en dan moeten we op de luchthaven zijn.
Dan zit het er weer op! Maar we kunnen met een boel herinneringen terugkijken op een fantastische vakantie.
Dinsdag weer lekker thuis, ook wel weer fijn!
Tot gauw! Liefs xxxx van ons

• 14 Augustus 2016 - 22:39

Marieke :

Hey laiverds,
    Genoten van jullie verhalen en belevenissen! Errug benieuwd naar alle foto's en de verhalen live van jullie te horen. Dat wordt ws 3 avonden borrelen of zo, want hebben vast aan één avond niet genoeg ;)
    Wens jullie hele goede terugreis morgen/dinsdag. Veel liefs en tot snel! X Marieke en co

• 14 Augustus 2016 - 23:32

Esther:

Wat weer een leuk verhaal! En wat een verschillen he?
    Volgens mij hebben jullie een hele fijne vakantie gehad samen.
    Fijne terugreis en spreek jullie snel!
    Dikke tuut..... <3

• 15 Augustus 2016 - 10:18

Jan En Marly:

Wat heb je de reis weer mooi omschreven Syl. Je moet maar voor de zaak reisverhalen gaan schrijven. Ontzettend veel meegemaakt op deze lange maar boeiende reis. Wij hebben in ieder geval met volle teugen genoten van jullie belevenissen. Wat is het allemaal snel gegaan. Maar jullie hebben een rugtas vol met mooie herinneringen. Een hele goede reis terug. Wees voorzichtig en tot gauw, dikke kussen en hugs van ons.XXX