Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7

03 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Piet Retief

We hebben eindelijk vandaag weer internet. Na Piet Retief zijn we doorgereden naar St Lucia, zo'n 3 uur rijden weer. Onderweg met nog ongeveer 100 km verwijderd van St Lucia kwam er een hele grijze lucht aan en in de verte zagen we behoorlijke onweersflitsen. Een dikke regenbui en onweer tot gevolg, het spoelde!
Gelukkig zaten we droog in de auto.
Aangekomen in St Lucia, zagen we borden dat we voorzichtig moeten zijn voor Nijlpaarden in het dorp. Deze schijnen 'snachts door het dorp te lopen aangezien de rivier aan dit dorp grenst.
Best een eng idee maar gelukkig slapen we in de nacht veilig in ons appartement. De dames bij de receptie zijn erg aardig en regelen voor ons een boottour voor de volgende dag en een safari tour in Isamongaliso Wetland Park. Het appartement is wat verouderd, maar op zich prima. We mogen alleen water gebruiken tussen 0600-1000 en 1800-2200 want er is op dit moment water te kort door enorme droogte. Aangezien het wat minder weer is zijn we zelf door het Wetland park met de auto gereden. We hebben waterbokken gezien, gnoes, aapjes, zebra's, iyala en een buffel. Ik wilde heel graag de olifanten zien in het park maar helaas hebben die zich niet laten zien. Toen we bij het eindpunt waren zijn we omgekeerd en dezelfde weg weer terug gegaan. En opeens stond er een enorme giraffe voor onze auto, zo gaaf! We moesten voor 18u weer terug zijn bij de gate en dat was gelukt pfff.
Naast het appartement in de McKenzie street hebben we lekker gegeten bij de pizzeria.
De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar de boot gereden en hebben we een 2 uur durende tocht gemaakt op de rivier. Het was heerlijk weer! Volop zon en lekker temperatuurtje.
We zagen al gauw de eerste nijlpaarden in het water. Veel hadden een jonkie, mooi om te zien.
We hebben ook 3 krokodillen gezien...brrrr! Mooi van een afstandje, maar het blijven enge beesten.
Nog wat grote hagedissen gezien en een slang. De kapitein deed echt goed zijn best om een hoop dieren te laten zien.
Na de tocht hebben we even gewandeld en geluncht in het dorpje. Camiel en Lindy hebben nog gezwommen en wij even lekker relaxed op een ligbedje.
Om 15u werden we opgehaald door een ranger en hebben een safari tocht gemaakt. We waren de enige in de auto, erg fijn!
Leuke ranger die ook weer veel vertelde over de dieren. Helaas weer de olifanten niet gezien, maar wel nog neushoorns, giraffes, heel veel zebra's en een prachtige zonsondergang. En ook weer de dieren die we een dag daarvoor zagen weer gezien. Er schijnen ook luipaarden en hyena's in het park te zijn maar die hebben we ook niet gezien. Al met al een geslaagde dag. En nu ook weer heerlijk gegeten bij een restaurant in het dorp.
Vanochtend zijn we om 10u uitgecheckt.

• 03 Augustus 2016 - 22:25

Jan En Marly:

Mooi dat er wifi is op de wereld, haha. Weer een leuke omschrijving van jullie avonturen. Nou aan wilde dieren licht het niet volgens mij. Mooi is dat om deze dieren in het wilde en hun eigen omgeving te zien. Al met al toch weer een behoorlijke variatie aan dieren. Volgens ons moeten jullie en de kinderen veel verwerken met wat jullie voor mooi's allemaal zien en beleven. Volgens mij komen de olifanten ook nog aan bod, dat kan bijna niet missen. Toppie hoor we blijven jullie volgen. Tjaauw.xxx

• 03 Augustus 2016 - 22:30

Jan En Marly:

Licht moet ligt zijn natuurlijk sorry.

• 03 Augustus 2016 - 22:34

Haha geeft niks!
    Het is inderdaad veel indrukken, maar gelukkig nemen we veel foto's en schrijf ik dit allemaal op zodat we het straks weer goed kunnen nalezen en foto's bekijken.
    Ik heb mooie foto's op mijn camera staan en kan deze niet op de site zetten maar dan hebben we nog iets te laten zien als we weer terug zijn

• 04 Augustus 2016 - 08:49

Esther:

Klinkt als een heerlijke "Doe" vakantie...hahaha, maar wat een ervaring zeg! Lekker genieten en hoop dat je snel een olifant ziet Syl!

• 05 Augustus 2016 - 21:08

Hester:

Jullie genieten lees ik!wij hebben ook een boottocht over de rivier gemaakt! Leuk om jullie verhalen te lezen!!

• 09 Augustus 2016 - 23:34

Carmen:

En wij liggen hier in Spanje al wakker van een Everzwijn die om onze tent heen snuffelt.
    Gaaf hoor al die dieren in hun eigen habitat te zien. Volgens mij een hele relaxte sfeer. Vooral met mooie zonsondergangen. Prettig ook dat jullie verblijven ook zo goed bevallen, genieten!
    Zomerzoenen van ons!