Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 9 & 10 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 9 & 10

05 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

We zijn in Umhlanga na het uitchecken nog weer naar het strand gegaan. De kinderen wilden graag op het strand spelen.
We hebben een lekkere strandwandeling gemaakt en gevoetbalt op het strand en nog even wat mooie foto's gemaakt.
Rond 12u weer in de auto en door naar Drakensberg. Wat weer een prachtige plek. Grote bergen met in de toppen sneeuw. Dit is de enige plek in Zuid Afrika waar sneeuw valt in de winter.
We zijn na een onverhard pad aangekomen bij Ardmore Guest farm. Wauw wat gaaf hier! Leuk huis met open haard en de eigenaren met hun zoons waren erg gastvrij. De kinderen zijn gelijk op de trampoline gegaan en wij hebben een wandeling gemaakt naar de dam waar wat paarden stonden te graze en schapen. Naarmate het donkerder werd, werd het ook steeds kouder. Lekker de openhaard aangedaan.
Om 1830u hadden we een diner op het erf. Zo gezellig in een dinerzaal met openhaard en kaarslicht. Freddie vond het hier helemaal geweldig en vond het erg jammer dat we hier maar 1 nacht zijn. Achteraf wilden we hier nog we wat langer blijven maar ja...
Vanochtend werden we gewekt door de ganzen. Wat een lawaai zeg haha. Maar weer even de openhaard aangedaan want het was echt nog steeds zo koud brrr. Na weer een lekker ontbijtje was het buiten weer zeer aangenaam met de zon.
We hebben nog even navraag gedaan wat we in de buurt konden doen en volgens Leanne, de eigenaresse konden we in de buurt quad rijden en andere leuke dingen doen. Dus daar zijn we naar toe gegaan. Lindy en ik hebben samen de zipline gedaan. Een kabelbaan van 300m lang. Super leuk! Daarna Camiel heel stoer in zijn eentje de zipline.
Daarna hebben de kinderen op de kinderbaan op een quad gereden.
Vonden het zo leuk dat we met de gids een uur quad hebben gereden in de bergen. Lindy bij Freddie achterop en camiel bij de gids en ik alleen! Vond het in het begin vet eng want het was echt een pad met allemaal rotsen, dus echt niet vlak maar het ging heel goed en uiteindelijk was het super leuk!
Daarna moesten we weer op weg naar de volgende bestemming. Dit keer een lange rit van bijna 4 uur.
Onderweg zijn we nog gestopt bij de waffle hut waar we lekkere wafels hebben gegeten.
We zijn nu bij onze b&b in Nigel, zo'n uurtje rijden van de luchthaven. Heel vriendelijk ontvangst weer. Aangezien we hier om 19u pas aangekomen zijn en het al donker is heeft Andre de eigenaar voor ons eten gehaald van een portugees restaurant hier in de buurt zodat wij er niet meer uit hoefden. Erg lief!
Morgen om 0600u wekker en om 0630u ontbijt. We moeten moergen om 1045u vliegen naar Port Elizabeth en dan begint onze 2e deel van de vakantie.
Nu lekker slapen. Tot later! Xxx

• 05 Augustus 2016 - 22:04

Esther :

Jee...wat een belevenissen allemaal Syl!
    Wat geweldig om te lezen...

Heel veel plezier laiverds!!!
    Xxx

• 05 Augustus 2016 - 23:22

Papa&mama:

Tsjonge jonge...wat een belevenissen allemaal weer! Jullie doen wel veel leuke dingen...heel afwisselend. Leuk om te lezen! En de romantiek....nah...!!! Ik heb gisteren ook nog even Afrikaans gesproken ....hahaha....Wij (Liza en ik) hadden een workshop scones bakken van Jorine een vrouw (blank) uit ZA...wat een leuk mens!!!! Ze woont al 25 jr in NL maar heeft zo'n leuk accent! Ze was enthousiast te horen dat jullie nu in ZA zijn!!!
    Dus morgen weer een vliegreis voor de boeg...Een hele goede vlucht toegewenst en blijf genieten!! Tot het volgende verhaal maar weer. Heel veel liefs van papa en mij. Geen big 5 maar een BIG HUG van ons....xxx

• 07 Augustus 2016 - 21:44

Hester En Julian: