Dag 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 11, 12 & 13

08 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Zoo daar zijn we weer!
We hebben zaterdag een goede vlucht gehad van Johannesburg naar Port Elizabeth. Eerst de auto ingeleverd en alles prima. We hebben wel redelijk wat turbulentie gehad maar gelukkig was het maar 1,5 uur vliegen. We zijn om 1230u geland en de luchthaven was niet zo groot (beetje vergelijkbaar met Eelde) en de koffers waren er ook snel.
We hebben onze auto weer opgehaald bij de verhuurmaatschappij, een Toyota Etios. Vreselijk lelijk en freddie wilde graag een upgrade maar helaas waren alle auto's verzegd haha. Wel veel kofferbak ruimte dus prima :))
Ach ik ben blij dat we een auto hebben, voor vele locals hier niet weggelegd....
We zijn gaan rijden richting Keurboomstrand, ongeveer 2,5u vanaf de luchthaven. Wat een andere omgeving is dit zeg! En dat in 1 land. Blijf ik me continu over verbazen. Wel zonnig maar het waait hier wat meer.
Erg groen hier en ander soort huizen en veel minder mensen langs de kant van de weg lopen. Het lijkt hier wat minder armoedig.
Onderweg weer mooie stukjes met strand uitzicht en woeste golven en bavianen langs de weg.
Toen we dichter bij de plek van bestemming kwamen werd het steeds bewolkter. Wolken boven de bergen die erg donker waren maar uiteindelijk geen regen.
Bij aankomst zagen we een mooie baai en daar lag ons strandhuis aan. Ook weer prachtig!
Mooie kamer met uitzicht op zee. Heerlijk plekje.
Lekkere strandwandeling gemaakt en de kids lekker spelen op het strand. We hebben in de avond goed gegeten bij de italiaan die onder het huis zit. Erg leuke en volle tent.
De volgende ochtend hebben we een canopy tour gedaan. Was echt zó leuk! Van boom naar boom middels een kabelbaan. Tocht van bijna 2 uur. Onze gids vertelde ondertussen nog over de bomen in het bos. Echt een hele leuke grappige vent. We hebben na de tocht nog een dvd ontvangen van onze tour.
In de middag zijn we naar Tsitsikamma NP geweest. Hier heb je een prachtig uitzicht op de zee en hebben we een wandelroute gedaan naar de hangbrug waar je over heen kunt lopen. Toen we weer bijna terug bij de auto waren hebben we nog een walvis gezien in de zee. Redelijk ver weg, maar we zagen de staart een aantal keer omhoog gaan. Kortom weer een geslaagde dag!
In de avond na het eten hoorden we het even flink regenen, gelukkig zaten we lekker binnen.
Vanochtend was het weer prachtig weer. Volop zon en we zijn na het uitchecken naar Jukani gereden. Dit is een opvancentrum voor roofdieren.
We hebben hier een tour gedaan met een gids die vol passie alles verteld heeft over de dieren. Erg leerzaam. Voor de kinderen wat lastig aangezien alles in het engels is.
We hebben leeuwen gezien, syberische tijgers, hyena's, luipaard, puma, roode kat, jachtluipaard, jaguar en slangen. Allemaal prachtige dieren.
Bij een van de slangen stonden we te kijken voor het glas en we stonden waarschijnlijk te dicht bij want de slang kwam omhoog en zette zich helemaal op en viel toen aan. Lindy schrok zich kapot. Gelukkig zat er glas voor :)
Daarna zijn we doorgereden naar onze volgende bestemming; Oudtshoorn. 165 km. Volgens de tomtom 2,5 uur rijden, vond het wat lang maar begreep uiteindelijk waaron, want we moesten via de bergen. Prachtige weg met veel haarspeldbochten.
We zijn nu in onze lodge. Goed ontvangst en mooie kamer met uitzicht op het zwembad. Morgen wordt het een warme dag, dus maar even kijken wat we gaan doen. Nu lekker tv kijken en zo weer lekker slapen.
Liefs van ons xxx

• 09 Augustus 2016 - 18:14

Jan En Marly:

Hallo kids, alles gaat van een leien dakkie wanneer we jullie reisverhalen lezen. Bijna iedere dag weer een nieuwe belevenis. Jullie vallen van de ene in de andere verbazing volgens ons. Wat een groot land met zoveel diverse mooi dieren maar ook het contrast van arm en rijk. Wel lekker dat jullie in een gedeelte van SA zitten waar de zon lekker schijnt en het warmer is. Het zijn trouwens mooie gedetailleerde verhalen Syl. We wanen ons ook een beetje in SA. Wat gaat de tijd snel voorbij nu alweer bij dag 13. Maar nog wel verschillende leuke trips te gaan. Laiverds we blijven jullie volgen via deze site. Geniet nog maar met volle teugen van al dat moois wat SA te bieden heeft. Heel veel reisplezier verder. Dikke kus en hug van ons. Veel liefs XXX.

• 09 Augustus 2016 - 23:50

Carmen:

Van boom naar boom, wat lijkt mij dat ontzettend leuk! En als kers op de taart een wakvis gezien, hoe gaaf is dat!! Nou, wij hebben vandaag een zwart, zilver en blauw visje in de zee gezien, een sprinkhaan en een duif (die op de tent heeft gekakt) :P
    Lekker opwarmen nu en laat jullie weer verrassen de aankomende dagen. Alle liefs uit España kus!

• 09 Augustus 2016 - 23:51

Carmen:

Wakvis, ja bijzonder, heel bijzonder... Weltrusten xx

• 10 Augustus 2016 - 00:01

Marieke:

Dag laiverds,
    Wat weer een belevenissen! Erg leuk om te lezen. Ben overigens wel errug benieuwd naar foto's van de Wakvissen :) Carmen vast ook hihi,
    Anyway, geniet nog even volop, voor je t'weet zitten jullie weer in het druilerige TB ;(. Maar gelukkig hebben we de foto's dan nog. Lieverds veel plezier nog en tot vlgd week. Tjuus en liefs van ons. X Marieke

• 10 Augustus 2016 - 16:04

Marly:

hahaha....Carmen, ook jullie zien natuurlijk van alles om jullie heen! Geweldig!!! En Marieke, hier is het nu nog druilerig maar vanaf vrijdag as wordt het beter....daar verheugen wij ons dan weer op toch? En natuurlijk op het feit dat de families straks weer gezond en wel thuis zijn!!! Maar voor nu...geniet lekker van jullie vakantie elders op de wereld!!!! voor de Zuid Afrikanen een soengroet en de Spanjaarden beso grande de mama!!!