Dag 16 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hi allemaal!

Nou onze dag in Hermanus is weer lekker zonnig begonnen. Om 0815u zat ik op het balkon en al te genieten van de zonsopgang. Om 12u hadden we een excursie op het programma staan om waLvissen te kijken :)
Nog eerst even ontbijten beneden in het winkelcentrum rond gelopen en toen werden we opgehaald.
Allemaal een reddingsvest aan en gelukkig hadden we een plekje bovenop het dek. De heenreis was prima, water mooi rustig en na 20 min de eerste walvis gespot. Prachtig zeg! Wat een grote beesten. Helaas geen sprong gemaakt in het water maar dit was al bijzonder om ze zo te zien. Hoe langer we daar lagen met de boot te kijken hoe heftiger de golven werden en daardoor ook de boot heen en weer ging....
Lindy hartstikke bang, dacht dat de boot om zou vallen. Dus die wou weer terug haha.
Op een gegeven moment Freddie hartstikke misselijk. We dachten dat de boot weer terug ging maar ging nog een stuk verder over de golven want daar waren ook 2 walvissen. Weer erg mooi! Ondertussen ook nog dolfijnen naast de boot, een bonus :)
Aangezien lindy op mijn schoot lag met angst moest freddie wat foto's maken maar ja, die was ook misselijk dus de dolfijnen staan niet echt goed op de foto hihi.
Toen weer terug naar de wal, wow! Hoge golven en ik begon ook lichtelijk misselijk te worden en camiel zat naast me te trillen. Vond het ook eng worden.
Het was prachtig om de dieren te zien, maar doen we nooit weer! Hahahaha
Daarna even wat gedronken en gegeten en door het stadje hier gelopen. Ik vind het een erg leuk plaatsje.
Zometeen nog maar even een keertje bbq-en nu het nog kan.
Morgen door naar de laatste stop; Kaapstad!
Liefs xxx

  • 11 Augustus 2016 - 19:00

    Marly:

    (Aangezien papa dag 14 en 15 nog aan t lezen is)...vraagt hij aan mij: wat is er nou aldoor te oooh...aaah... Nou als ik dit verhaal lees...zo sneu voor jullie...maar jullie hebben toch maar weer mooi walvissen gezien en dat is toch ook wel weer DOL-fijn!!!
    Dat is dus ook de reden waarom papa niet met mij op een boot wil in Kroatie om dolfijne te spotten....misselijk vinden jullie ook niet? hahaha...
    Ik krijg wel de indruk dat jullie een fantastische reis maken en veel zien en doen!!! Ben erg benieuwd naar de foto's en vooral de verhalen van de kids hoe zij dit allemaal beleven...
    En? was de braai lekker?
    Heel veel plezier in Kaapstad en liefs uit het natte en koude Grunnen.
    Dikke kus en hugs voor jullie!!!

  • 12 Augustus 2016 - 12:38

    Esther:

    hahaha, ik zie jullie helemaal voor me op de boot, vreselijk hahaha
    Arme Freddie en Lindy.....
    Maar.....jullie hebben Walvissen én Dolfijnen gezien! Mooi man!

    Liefs David en Esther, Noah en Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Zuid Afrika

Rondreis door Zuid Afrika vanuit Johannesburg naar Kaapstad.

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2016

Dag 17, 18 & 19

11 Augustus 2016

Dag 16

11 Augustus 2016

Dag 14 & 15

08 Augustus 2016

Dag 11, 12 & 13

05 Augustus 2016

Dag 9 & 10

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 2618

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: