Dag 5 - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Vankampentjes - WaarBenJij.nu

Dag 5

03 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Piet Retief

Hoi allemaal!
We zijn op dag vijf na een heerlijk ontbijt in Lamor Guest house tegen 11u vertrokken naar Piet Retief. Ongeveer een kleine 3 uur rijden. Het blijft erg bijzonder onderweg wat we allemaal zien. Steeds weer mensen die langs de weg lopen, zijn door dorpjes gereden waar we vrouwen zagen lopen met grote takken op hun hoofd en die wassen in beekjes, koeien, geiten en ezels.
Uiteindelijk zijn we in Piet Retief aangekomen en moesten we nog 35 km verder voor de accommodatie. We moesten van de hoofdweg af en een paar kilometer over een gravel road. Voor ons staan een paar koeien op de weg die iiteindelijk toch aan de kant gingen. Aangekomen bij Dusk to dawn op het platteland.
Ook hier weer een hartelijk welkom van de eigenaresse. We krijgen de sleutel van ons mooie huisje. Prachtig uitzicht over de landerijen. De kinderen willen zwemmen maar het is te fris hiervoor. In plaats daarvan hebben ze in een boomhut gespeeld en er was een kinderboerderij op het erf, erg leuk!! Camiel had gelijk een vriend; Bibi de hond.
We konden voor het avondeten kiezen tussen allerlei diepvries maaltijden. Super lekkere bobotie gegeten, Camiel en Lindy lekker lasagne en freddie rijst met kip. Gezellig met een wijntje erbij nog kaartspelletjes gedaan.
De volgende dag nog een heerlijk ontbijt gehad en toen moesten we weer verder.

• 03 Augustus 2016 - 22:15

Jan En Marly:

Wat avontuurlijk allemaal weer zoals je er over schrijft. Fijn dat jullie en de kinderen het zo naar de zin hebben. Zo te zien allemaal mooie onderkomens en lieve mensen die jullie ontvangen. We zijn uiteraard ook benieuwd naar de foto's maar die komen wel. We zijn alweer blij dat we verslagen van jullie kunnen lezen. Heel veel plezier verder en blijf ons op de hoogte houden. Dikke kus en hugs van ons beiden.

• 04 Augustus 2016 - 08:46

Esther:

Wat een belevenis! Ik zie Camiel helemaal voor me met de hond hahaha...